GSM reparatie steeds vaker nodig

Eén op de vijf mensen heeft schade aan zijn of haar mobiele telefoon, dat blijkt uit een recent marktonderzoek. Wij hebben contact opgenomen met telefoon reparaties specialist, GSM Reparatie Centrum, om te vragen of dit tevens in hun dagelijkse werkzaamheden te merken is.

1 op de 10 mensen loopt rond met beeldschermschade

De meest voorkomende klacht (39%) is een kapot beeldscherm. Dit betekent dat bijna 10% van de mensen rondloopt met schade aan zijn of haar beeldscherm! Dit percentage ligt nu vele male hoger dan voorgaande jaren.

De oorzaak van beeldschermschade

De stijging is logisch te verklaren, aldus GSM Reparatie Centrum. Ten eerste consumenten maken steeds vaker en langer gebruik van hun mobiele telefoons. Mensen gebruiken hun mobiele telefoons steeds vaker, dan is de kans dat deze breken, of schade oplopen uiteraard ook groter. Een andere oorzaak is het grotere schermoppervlakte. Nieuwe smartphone modellen hebben vaak een groot scherm. Door het grotere scherm is de kans dat een mobiele telefoon op zijn beeldscherm valt niet alleen groter, maar het midden van het glas is door het grote oppervlakte ook sneller breekbaar. Een derde reden – het glas van een mobiele telefoon wordt steeds harder gemaakt om de krassen op het beeldscherm te voorkomen. Doordat het glas harder is, is de scherm minder flexibel. Als een mobiele telefoon dan valt buigt het glas niet mee, maar barst die.

Een slechte accu, en niet functionerende knoppen zijn andere schades die het meeste genoemd worden. Schade aan de accu is natuurlijk erg subjectief. Wellicht is de accu niet eens slechter geworden, maar wordt de mobiele telefoon frequenter gebruikt. Opvallend weinig mensen hadden last van waterschade aan hun mobiel. Mobiele telefoons kunnen immers steeds beter tegen vocht. Er zijn zelfs waterdichte mobiele telefoons.

Andere interessante onderzoeksresultaten

Ongeveer 25 procent van de consumenten hadden afgelopen drie jaar schade aan zijn of haar mobiele telefoon. Slechts een kwart van deze mensen heeft een telefoon reparatie laten doen. De rest van de ondervraagde consumenten bleef dus rondlopen met een beschadigde mobiele telefoon of kocht een nieuwe- of tweedehands telefoon. De groep die het vaakste een tweedehands mobiel koopt, zijn vrouwen tussen de 18 en 34.

Een consument doet gemiddeld 16 maanden met zijn of haar telefoon. Opvallend is dat veel telefoon abonnementen 24 maanden duren. Gedurende deze 6 maanden moesten zij dus op een andere manier aan een telefoon komen of een dubbel abonnement nemen. Dit verklaart waarom één op de tien smartphones in Nederland tweedehands is. Dit is vooral het geval onder vrouwen tussen de 18 en 38. De schade is echter niet door iedereen te merken. Gebruikers die ouder zijn dan 44 jaar hebben significant minder vaak schade aan hun telefoon. Dit kan onder andere worden verklaard door de gebruiksfrequentie van hun mobiele telefoon.

Bij GSM Reparatie Centrum komen dagelijks honderden mensen binnen met een telefoon die gerepareerd moet worden. Er zijn verschillende schades en ook allerlei soorten smartphone modellen die gerepareerd moeten worden. De meest voorkomende reparatie is iPhone 5 reparatie, maar ook andere smartphones kunnen gemakkelijk en snel gerepareerd worden, aldus GSM Reparatie Centrum.

Woon jij in de buurt van Amsterdam en ben je op zoek naar een partner die jouw Apple toestel kan repareren? Laat dan een Apple reparatie in Amsterdam uitvoeren.

Schrijft graag over gadgets, mobieltjes, Android. Heeft een passie voor lekker eten en koken. In het bezit van een Samsung Galaxy Note 3, Samsung Galaxy Tab 2, iPad Mini, Samsung Galaxy Nexus. Tevens behoorlijk aan het hobbyen met de Raspberry Pi.