How-To: Uitschakelen bewaren van documenten in iCloud

De meeste OS X gebruikers zijn wel bekend met iCloud, de online cloud opslag van Apple. Met de komst van Mountain Lion zijn de functionaliteiten van iCloud weer uitgebreid. Zo worden de documenten nu ook opgeslagen in iCloud. De applicaties iWork, voorvertoning en teksteditor maken gebruik van deze functionaliteit.

Nu is het begrijpelijk dat niet iedereen hier op zit te wachten dat (belangrijke) documenten in de cloud komen te staan. Daarom deze How-To om de funtionaliteit uit te schakelen.

  1. Klik op het Apple logo en kies voor Systeemvoorkeuren.
  2. Selecteer iCloud
  3. Vink “Documenten en gegevens”uit. Je krijgt nu de melding dat de documenten vanuit iCloud verwijderd zullen worden op de Mac.

Nu kan je alleen nog maar lokale documenten bewerken, en de optie iCloud is verdwenen uit de bovengenoemde applicaties. Door het vakje weer aan te vinken kan je vanzelf sprekend de functie weer gebruiken.

Schrijft graag over gadgets, mobieltjes, Android. Heeft een passie voor lekker eten en koken. In het bezit van een Samsung Galaxy Note 3, Samsung Galaxy Tab 2, iPad Mini, Samsung Galaxy Nexus. Tevens behoorlijk aan het hobbyen met de Raspberry Pi.