Gadget-review: Samsung Galaxy S4 Long Range Telescoop Lens

android-logo-whiteHoewel de camera van de Samsung Galaxy S4 van een hoge kwaliteit is, was ik toch erg benieuwd naar de Telescoop lens die MobileFun.nl aanbied. Met digitaal inzoomen gaat de kwaliteit van je foto toch aardig achteruit. Ik gebruik op mijn Nikon camera vaak een portretlens waar ik ook flink mee kan inzoomen en dat miste ik een beetje op mijn S4. Je telefoon heb je eigenlijk altijd bij je en dus kun je ook altijd direct foto’s maken van iets bijzonders wat je ziet. Met huisdieren, kleine kinderen of als wandelaar en amateurfotograaf heb je nu eenmaal niet altijd een camera bij de hand. Daarom is deze telescooplens een uitkomst!

Zie je in de verte een vogel zitten, hup, de S4 erbij nemen, het polycarbonaat hoesje wat erbij zit kun je er altijd om laten zitten en dan schuif je de voorzetlens er zo op. Hij klikt vast zodat hij goed in het hoesje zit. Het hoesje past als gegoten om je S4 en zorgt ervoor dat de telescooplens perfect voor je camera zit. Er zit een klein velours zakje bij waar de lens goed inpast en omdat de telescooplens klein is past hij zo in je jaszak, tas of broekzak. Dus makkelijk mee te nemen als je denkt dat je wel een een mooi plaatje zou kunnen spotten. Hoewel ik ontzettend blij ben met mijn Nikon spiegelreflexcamera en er geen cameratelefoon tegenop kan, ik kan die niet in mijn jaszak meenemen en dan is dit een prima alternatief!

De kwaliteit van de foto’s verbaasde me wel, hij maakt mooie scherpe foto’s op een grote afstand, je kan tot 8x vergroten! De lens heeft een hele grote hoek en doordat er meer licht in de lens komt krijg je kwalitatief hoge foto’s. Het scherpstellen is even wennen, maar als je eenmaal door hebt hoe dat je dat het beste kan doen dan is het een fluitje van een cent om een mooie foto te maken met hoge beeldkwaliteit.

Kortom; ben je amateurfotograaf en heb je een S4, of maakt je graag veel foto’s met je S4 en ben je veel buiten, dan kan ik je deze lens van harte aanraden!

Score

1

Schrijft graag over gadgets, mobieltjes, Android. Heeft een passie voor lekker eten en koken. In het bezit van een Samsung Galaxy Note 3, Samsung Galaxy Tab 2, iPad Mini, Samsung Galaxy Nexus. Tevens behoorlijk aan het hobbyen met de Raspberry Pi.